facebook
linkedin
Top Image

God kommunikasjon engasjerer, skaper tillit og gir resultater

Andreas Haaland-Carlsen

Rådgiver som hjelper deg med PR, kommunikasjonsstrategi og innhold

 

Andreas Haaland-Carlsen har 25 års erfaring fra mediebransjen. Han har jobbet som journalist, redaktør og toppleder – og kjenner hvordan mediene tenker og fungerer. Andreas har vært en del av det digitale skiftet i mediebransjen: Fra papiravis til nettavis med digitale strategier og forretningsmodeller. Andreas har vært med på å utvikle dagens nettavisjournalistikk og har fått erfare hvordan innhold, forretningsmodell og merkevare må spille på lag dersom man skal lykkes.

 

I dag bruker han denne erfaringen til å hjelpe bedrifter og organisasjoner med kommunikasjon, innhold og å bygge synlighet.

 

Ta kontakt

Trenger du hjelp med å nå ut med budskapet ditt eller å bli mer synlig? Ta en prat med meg!

E-post: andreas@spinnerkommunikasjon.no
Telefon: 415 07 894

Erfaring og bakgrunn

Andreas har hatt lederroller i flere av Norges største mediehus - og bygget spissede nisjeaviser. 

 

Dagsavisen – sjefredaktør og administrerende direktør

  • Endret avisas strategi og forretningsmodell til digitale abonnement

  • Iverksatte ny merkevarestrategi

 

Aller X (Sol.no, Elbil24, Kode24) – ansvarlig redaktør

  • Bygget opp ny versjon av nyhetstjenesten Sol

  • Ledet utviklingen av flere nisjeaviser

 

DinSide.no – redaktør

  • Ledet en av Norges største forbrukerredaksjoner

  • Iverksatte samarbeidet mellom DinSide og Dagbladet

  • Arbeidet med inntektsvekst og brukerengasjement

 

Drammens Tidende – digitalredaktør

  • Innførte digital abonnementsstrategi

  • Etablerte felles nettdesk for Amedia i Buskerud

 

Andreas har også hatt flere roller innen strategi, digital utvikling og redaksjonell ledelse i Egmont Publishing.