Utseende ikke nok for gode nettsider

Nettsiden er ditt utstillingsvindu. Det bør være tiltalende, men glemmer du at design er funksjon bommer du.

Her skal du få et konsulentord som jeg egentlig ikke kan fordra: Kundereisen er ordet. Du har sikkert hørt det før. Det er et nøkkelord, og det handler strengt tatt om nettsiden din virker.

En nettside skal oppfylle så mye. Den skal i alle fall ikke støte kunder bort. Den skal gjerne ta seg ut og være pen og fin, men om du ikke har koblet design og funksjon og vevd de to ordene sammen, uavhengig av hvordan folk kommer inn til nettsiden din, er risikoen stor for at du har mistet mye salg.

Vi lever i en digital tidsalder. Vi er digitale. Vi søker, googler, surfer, leter retningsbestemt og noen ganger på måfå. Nettet er et spindelvev for alt og alle.

Det har alle tatt inn over seg i ulik grad. Det er en grunn til at alle bedrifter er på nett, men det holder ikke å være på nett. Det holder ikke å ha en hjemmeside, og det er ikke nok å ha en pen hjemmeside.

Lurer du på om din nettside virker som den skal og vil du ta funksjonsjekken, så hør gjerne fra deg. Spinner Kommunikasjon kan hjelpe deg.